אימון אישי של גיל פרץ: 7 צעדים כדי להתגבר על פחד במה…

  1. 1.    דרך אפקטיבית אחת היא פשוט לדמיין. דמיין את עצמך מעביר את הפרזנטציה כשאתה בעל ביטחון עצמי ובשליטה, דמיין שהקהל מתלהב מכל מילה, דמיין את מחיאות הכפיים הסוערות בסוף הפרזנטציה ודמיין את ההתקהלות סביבך ואת השאלות הרבות שיופנו אליך… אם תדמיין עצמך בסיטואציה חיובית כזו, תעניק לעצמך  את הביטחון הדרוש לך כדי להשיג מטרה זו. לעולם אל תיגש לפרזנטציה מתוך גישה שהעיקר כבר "לסיים עם זה".

 

  1. 2.    הגע מוקדם. כך תהיה לך הזדמנות להירגע, לבחון את סביבת הפרזנטציה, לארגן את המחשבות ולבדוק את הציוד בו תשתמש. הכנה נפשית לאירוע היא חשובה בדיוק כמו ההכנה הפיזית.

 

  1. 3.    השתמש בעזרים. בדרך זו לא תרגיש שכל העיניים מופנות רק אליך, מה שיעזור לך לשלוט בפחד הבמה. עם זאת, אין להגזים בשימוש בעזרים – המרצה עדיין צריך להישאר במרכז.

 

  1. 4.    מה עובד בשבילך? ערוך תרגילי הרפיה, אכול שוקולד לפני הפרזנטציה, עשה יוגה, הקשב למוסיקה מרגיעה, קח מספר דקות לטיול באוויר הצח – ובעצם עשה את מה שאתה עושה בדרך כלל כדי להירגע.

 

  1. 5.    לעולם, אל תתנצל על כך שהינך פוחד / חושש או עצבני. רוב הסיכויים שהמשתתפים כלל לא הבחינו בכך…

 

  1. 6.    מישהו מחייך אלי? תמיד בקהל יהיה מישהו שיחייך אליך בחמימות, יביט בך בהקשבה או יראה מתלהב מדבריך. חפש את אותו אדם והשתדל להביט עליו כמה שיותר, עד שהחששות יעברו.

 

  1. 7.    דמיין את הקהל בבגדיו התחתונים. אם זה עבד בשביל וינסטון צ'רצ'יל, אז מדוע שזה לא יעבוד עבורך? בדרך זו תבין שכל אחד מהמשתתפים הוא בסך הכל בן-אדם – כמוך.

 

הטיפ החשוב ביותר לשליטה בחששות הינו תרגול חוזר ונשנה. "תרגול מביא למצויינות", וככל שתעביר יותר פרזנטציות, כך פחד הבמה שלך יקטן.

בספר שלנו, תוכל לראות מה אובמה עושה כדי לעלות על במה כמו סופר-סטאר שאינו חושש משום מצב מביך.

הפוסט הזה פורסם בתאריך טיפים ועצות, נאום, פחד מקהל ופחד במה, פרזנטציה עם התגים , , , , , , . קישור קבוע.

סגור לתגובות.