זה לא אני , זה אנחנו ואתם: גיל פרץ נותן טיפ חשוב למצגת מנצחת

                  בנאום הראשון של אובמה כנשיא ארצות הברית בפני המושב המשותף של שני בתי הקונגרס, הוא השתמש בעיקר במילים הממוקדות בקהל ולא בו עצמו.

אובמה אמר בנאומו 19 פעמים "אותנו" או "לנו" (us), 40 פעמים "אתם" (you), 115 פעמים "שלנו" (ours) ו-138(!) פעמים "אנחנו" (we).

כדאי להשוות זאת למספר הפעמים שהוא אמר "אני": 15 פעמים הוא אמר באנגלית I ורק 7 פעמים אמר את המילה me,  בנאום שאורכו כ-6,000 מילים.

וכמו שאומרים כתבי הספורט, הטבלה לא משקרת – וכך גם הסטטיסטיקה בנוגע לתדירות השימוש במילים שונות.

זה נשמע פשוט, אבל נסו להיזכר כמה פעמים ראיתם מצגת שבה המציג השתמש במילה "אני" פעמים רבות; כמה פעמים נתקלתם באנשי שיווק ומכירות שמדברים מנקודת מבטם בלבד, וכמה פעמים השבוע אמרתם "אני" כשדיברתם.

הסוד של אובמה הוא לדעת להוביל בלי לומר "אני, אני, אני" שיוצר בעיקר אנטגוניזם. כשרוצים להשפיע, כל מילה חשובה. לכל מילה יש השפעה חיובית או שלילית. ברק אובמה בוחן בזכוכית מגדלת את המילים שהוא משתמש בהן. וזה מסייע לו להשפיע.

הפוסט הזה פורסם בתאריך ברק אובמה, מנהיגות, פרזנטציה, שכנוע עם התגים , , , , , , . קישור קבוע.

סגור לתגובות.