הסודות של אובמה : גיל פרץ מסביר איך לקבל 62 מחיאות כפיים תוך 45 דקות

יש לך פרזנטציה חשובה? יש לך מצגת עיסקית? אתה יכול ללמוד את הסודות של אובמה כדי לקבל מחיאות כפיים בפעם הבאה.

הנשיא ברק אובמה הרצה ב-29 ביולי 2010 בוושינגטון בפני משתתפי ה- National Urban League Centennial Conference.

ב-45 דקות בהן נשא דברים, תוך מיקוד ברפורמות שהוא מנהיג במערכת החינוך האמריקנית, הוא זכה לקבל 62 פעמים מחיאות כפיים, בנוסף לרגעים רבים שהקהל צחק, נהנה, והפנים את מסריו.

אובמה השתמש בנאום הזה בלמעלה מ-20 טכניקות וסודות, שאנו מראים בספר "סודות השכנוע וההשפעה של אובמה", שיצא לאור בישראל, ב-15 באוגוסט 2010, בהוצאת "מטר".

הנה 10  דוגמאות מהנאום, שאפשר ללמוד מאובמה, כדי להיות דובר אפקטיבי: 

1. אובמה התחבר היטב לקהל, נעזר בהומור רב, ולא פספס הזדמנויות להחמיא לאנשים שיושבים בקהל. המחמאות היו כנות וספציפיות, מה שמגביר את האפקטיביות שלהן.

2. אובמה ידע לומר משפטים קצרים ואפקטיביים: "לא נבחרתי כדי להיות פופולרי. נבחרתי כדי לעשות את מה שנכון לעשות", אמר. הוא נעזר במשפטים כאלה כדי לתת סקירה מהירה על השינויים שכבר החל לעשות מאז נכנס לבית הלבן, כמו מהפכת ביטוח הבריאות.

3. בחוכמה רבה, הוא ציטט דו"ח שפורסם לאחרונה, על ידי שני כלכלנים שאחד מהם, הדגיש אובמה, היה הכלכלן של יריבו הרפובליקני במרוץ לבית הלבן, ג'ון מק'קיין. הדו"ח ציין במפורש שאם לא היו נעשות הפעולות שממשל אובמה עשה, 8 מיליון עובדים אמריקנים נוספים היו מאבדים את משרתם.  השימוש בציטוט של מומחה של הצד השני, הוא כלי השפעה ושכנוע חזק.

4. אובמה עבר לעיקר הנאום שלו – מיקוד בחשיבות החינוך. הוא הציג תפיסה לפיה חינוך הוא למעשה נושא כלכלי. אובמה אפילו ציין שיתכן שחינוך הוא הנושא הכלכלי, בהא הידיעה של זמננו. לכן, אובמה הנהיג תוכנית חדשנית לעידוד מצויינות בכל מדינות ארה"ב, race to the top. 

5. אובמה הוא מאסטר בטיפול התנגדויות, ואחד הסודות שלו שאנו מדגימים בהרחבה רבה בספר, הוא היכולת שלו להעלות את ההתנגדות על השולחן, באופן יזום ומפורש.  גם בנאום זה אובמה פעל כך, וציין, שכרגיל מתנגדים גם לתוכנית זו, כחלק מהתנגדות כללית לכל שינוי. אנשים רבים מעדיפים את המצב הקיים הוודאי, על פני עתיד ורוד, אך כזה שצריך להתאמץ כדי להגיע אליו.

6. אובמה ידע לומר מסרים שנקלטים היטב: " אני לא רוצה לראות צעירים שמקבלים תעודה, אך אינם מסוגלים לקרא את מה שכתוב בה" – זה משפט שהשתמש בו, במיוחד כדי להסביר את ההבדל בין היוזמה שלו לעידוד מצויינות, לבין, היוזמות של ממשל בוש, שגרמו לבתי ספר רבים, להוריד את הרמה הנדרשת, כדי ש"כולם יעברו ויקבלו תעודה".

7. שימוש בדוגמאות הוא כלי אפקטיבי בשכנוע. אובמה סיפר על בית הספר PICKETT בפילדלפיה, בו הישגי התלמידים בחשבון היו נמוכים במיוחד. רק 14 אחוזים הגיעו לרמה הנדרשת. לאחר שינוי מהותי בהנהלת בית הספר, דבר שאובמה מצדד בכל מוסד חינוכי שלא מספק את התוצאות הנדרשות, ולאחר הפעלת תוכנית מצויינות, אחוז התלמידים שהגיעו למטרה עלה פי חמישה ל-70 אחוזים.

ולא פחות חשוב, רמת האלימות באותו בית ספר ירדה ב-80 אחוזים, תרומה של השינוי החינוכי כמובן.

8. כדי לרגש את הקהל, אובמה קרא מכתב ששלחה לו תלמידה בת 10, שכתבה לו בין השאר: "אתה צריך להסתכל עלינו אחרת. אנחנו לא שחורים או לבנים…. אנחנו העתיד".

השימוש במכתב ספציפי, תוך שימוש שם הילדה ופרגון אמיתי אליה, גרם לאהדה רבה אליו, ואל מסריו.

9. אובמה ידע לצחוק שוב על עצמו, כשאמר שהשינוייים אינם דבר קל, ולמי שלא שם לב, זו הסיבה שיש לו שיער לבן מאז נכנס לבית הלבן.

10. שימוש בשפת גוף תומכת – בחלק השמיני של הספר שלנו, אנו מציגים את העקרונות באופן מפורט. אובמה, למרות מגבלות בטחוניות, יודע להשתמש בפלג העליון של גופו כדי להדגיש מסרים, הידים משמשות לו אמצעי להדגיש מלים, כאילו הוא אוחז מרקר צבעוני דימיוני להדגשת מסרים, וכמובן השימוש הנכון שלו בטלפרומפטר, מגבירים את האפקטיביות.

עשר הדוגמאות הללו הן הזדמנות לראות שאובמה ממשיך להשתמש בסודות, טכניקות ושיטות של המשכנעים והדוברים הטובים בעולם.

אפשר להסכים עם עמדותיו ורעיונותיו, ואפשר להתנגד להן. אבל לדבר אחד כנראה הרוב מסכימים – אפשר ללמוד ממנו לדבר בעוצמה, לשכנע, ולשנות גישות והתנהגויות של אנשים. 62 הפעמים שהקהל מחא לו כפיים הן רק הסממן החיצוני להצלחתו של הנאום. אובמה מצליח בנאומים כאלה לחדור אל הלב של השומעים, וזוהי דרך נכונה להגיע גם אל המוח.

לקבלת עדכונים על מאמרים נוספים – הרשם כאן

 

 

הפוסט הזה פורסם בתאריך ברק אובמה, הומור, הסודות של אובמה, השראה להצלחה, טיפול בהתנגדויות, מחקרים, נאום, שכנוע עם התגים , , , , , , , , . קישור קבוע.

סגור לתגובות.