הסודות של אובמה – גיל פרץ מדגים : חסרונות = יתרונות

אחת הטכניקות שאובמה למד להשתמש בה במהלך השנים כדי להשפיע ולהניע אנשים לפעולה, היא אזכור החסרונות שלו. הוא עשה זאת גם מול עשרות אלפי אנשים, בנאומים וגם בראיונות.

אובמה למד שלפעמים ציון מפורש של החסרונות שלך, מנטרל את ההתנגדות להן, ולא פחות חשוב,  מגביר את האמינות שלך כדובר.

כשאתה רוצה לשכנע, ברוב המקרים, הצד השני יודע שאתה רוצה לשכנע אותו, ושיש לך אינטרסים אישיים הקשורים להשגת המטרה הזו. כל זה יוצר התנגדויות כלפי המסרים שלך.

כדי לטפל בכך, לפעמים נכון להתחיל דווקא עם החסרונות שיש לך או למוצר שאתה רוצה למכור. כדי להיכנס למוחו של הלקוח הודה בצדדים השליליים של המוצר ורק אחר כך תאר את יתרונותיו.

לפני עשרות שנים, הפרסומת הראשונה של חברת אוויס להשכרת מכוניות לא הצליחה. פרסומת זו הציגה את החברה כמובילה בשוק השכרת המכוניות למרות שהיה ברור שהיא לא צועדת בראש רשימת החברות בתחום זה. לאחר כישלונה של פרסומת זו, שינתה אוויס את הפרסום שלה והוא הפך להיות : "אוויס היא מס' 2. אנו משתדלים יותר". פרסומת זו הביאה לאוויס רווחים גדולים, והפכה להיות אחת הפרסומות הזכורות לאורך שנים.

לפעמים כשמשתדלים יותר, משיגים יותר תוצאות. ולפעמים החולשה שלך היא היתרון שלך.

עוד דוגמאות לכך תוכלו לקרא כמובן בספר "סודות השכנוע וההשפעה של אובמה".

 

הפוסט הזה פורסם בתאריך ברק אובמה, הסודות של אובמה, מכירות, סיפורים, ציטוט להשראה בתחום שכנוע והשפעה, שכנוע עם התגים , , , , , . קישור קבוע.

סגור לתגובות.