אבסולוט פרזנטציה (מאת גיל ונילי פרץ, "סודות השכנוע וההשפעה של אובמה"

מה כתוב על מצבת קברו של נשיא ארה"ב, תומאס ג'פרסון?

חקוקה כתובת באנגלית, המונה 22 מילים בלבד. התרגום לעברית של הכתובת הוא: מחבר הכרזת העצמאות האמריקנית, מנסח חוק חופש הדת של וירג'יניה, אבי אוניברסיטת וירג'יניה. הכתובת מונה אך ורק את שלושת ההישגים שעליהם ג'פרסון התגאה יותר מכל.

היא אינה מציינת שהוא כיהן גם כשר חוץ וכנשיא ארה"ב!

בחרנו להציג עובדה זו, מכיוון שאם אינכם מסוגלים לתאר ב – 25 מילים, לכל היותר, מה עושה החברה שלכם טוב יותר משמעותית משאר המתחרים בענף, אל תשנו את מה שכתבתם – שנו את החברה שלכם…

אם אתם רוצים שתהיה לכם פרזנטציה מנצחת, עליכם לדעת לסכם אותה במשפט אחד.

 חוקרים מאוניברסיטת סטנפורד גילו במחקרם, שאנו סובלים משיתוק כתוצאה מעודף אפשרויות בחירה, אפילו בהקשר למוצרים הפשוטים ביותר. מכיוון שאנשים יודעים, שהם אינם מסוגלים לדעת ולהבין את כל אפשרויות הבחירה העומדות בפניהם בבואם לרכוש מוצר או שירות, הם בוחרים יותר ויותר לשמוע בעצתו של האדם אשר נראה להם המהימן והמקצועי ביותר… או שהם מוותרים על כל העניין!

ואם זה לא שכנע אתכם, קראו בעיון את הממצאים הבאים: אנו נחשפים מדי יום ל – 3,200 עד 10000 מסרים פרסומיים באינטרנט, ברדיו, בטלוויזיה, בעיתונות, בשלטי חוצות ועוד. מבול המסרים מאלץ אותנו להקשיב באופן סלקטיבי. אנו טובעים במידע וצמאים לידע ולביטחון. אז מה עושים?

הנה 10 טקטיקות להעברת מסרים אפקטיבית בעידן גודש המידע! 

1.   השפה המנצחת היא… שוני! דברו באופן שונה מכל האחרים: 

פרסמו במקומות שבהם המתחרים שלכם, אינם מפרסמים. אמרו מעט – מסר יחיד וממוקד מחלחל הרבה יותר טוב. דברו בתמונות. דברו במעשים שישקפו את המסר ואת האיכות שלכם. אמרו רק דברים שאתם מתכוונים אליהם.

2.   רושם ראשוני – זה כל הסוד! הבינו את חשיבות הרושם הראשוני. השניות הראשונות קובעות את ההתרשמות שלנו מאנשים חדשים,  והרושם הראשוני הזה, בדרך כלל הופך להיות "נבואה המגשימה את עצמה". הקפידו ליצור את הרושם הראשוני  הנכון על ידי מראה חיצוני, חומרים, מסרים וכיו"ב.

3.   סליחה, מי העד? השתמשו בזהירות בעדויות של אנשים. עדויות של אנשים משפיעות כאשר המעידים נהנים מסמכות ומהימנות מיוחדות, או כאשר העדויות נתמכות בראיות אחרות, שמגבירות את אמינותן. השפעתן רבה יותר כאשר הן מצולמות, מכיוון שמתאפשר לצופה להעריך את מידת הכנות, הלהט והמהימנות של נותן העדות. בשאר המקרים, אנשים אינם מקשיבים לעדויות.

4.   אומנות הציטוט! אל תצטטו בעילום שם. לקוחות מקדישים יותר תשומת לב לשם החסר, מאשר למסר עצמו, ותוהים מדוע האדם התעקש לשמור על אלמוניותו.

5.   הכה את המומחה! אם ברצונכם להיחשב כמומחים, פשטו את המסרים שלכם. מסר ברור מבטיח ללקוח  שלכם, שאינכם מתכוונים לערפל את הנושא או לסבך את המכירה, ומגביר את הביטחון שלו.

6.   קלישאות – זה פאסה! אל תשתמשו בהן. הן גורמות ללקוחות פוטנציאליים, לחשוב שאין לכם מה לומר, או שאתם מנסים להוליך אותם שולל.

7.   מילים, מילים… השתמשו ככל הניתן במילים: "אתה", "את", "אתם", "אתן", ובשמותיהם של הלקוחות שלכם, או בשם החברה שלהם. כשאתם בוחרים מילים, דאגו שיהיו אלה מילים ספציפיות ולא מונחים כלליים. הביטוי "קצב הצמיחה האדיר שלנו", למשל, אינו אומר דבר. "קצב צמיחה שנתי של למעלה  מ – 25%", הוא הרבה יותר משכנע. הנשיא אובמה הוא אמן המלים. הדרך שהוא בוחר את המלים, כפי שניתן לראות  בספר "סודות השכנוע וההשפעה של אובמה", היא טכניקה שניתן לאמץ בכל פגישה, מצגת או נאום.

8.   קצר ולעניין! השתמשו במסרים קצרים ככל האפשר. לאנשים אין זמן ואין סבלנות למסרים ארוכים.

9.   באמונה שלמה… קראו בקפדנות כל משפט במסר הפרסומי שלכם. על כל משפט להביע משהו מוחשי, נתמך על ידי ראיות, כדי שאנשים יאמינו בו.

10. מבחן האדם הסביר! שכתבו את המסר שלכם שוב ושוב, עד שכל אדם יוכל להבין אותו.

לסיום, מסע הפרסום של וודקה אבסולוט במשך שנים הוא דוגמה הטובה ביותר להעברת מסרים אפקטיבית בעידן של גודש מידע. הקמפיין התבסס על המותג, על המראה הייחודי של הבקבוק, שידר ויזואליות, פשטות ושוני!

המסר פשוט: היו פשוטים! חזותיים! לא מפורשים! ייחודיים! להוטים על המותג! שונים!

הפוסט הזה פורסם בתאריך ברק אובמה, מכירות, פרזנטציה עם התגים , , , , . קישור קבוע.

סגור לתגובות.