גיל פרץ משתף בלקח חשוב לגבי פרזנטציה מנצחת – Dress for Success

 

הנה מידע על חשיבות הלבוש וההשפעה שלו, שפורסם בעבר על ידי ליאת משאט-פריזם,ידיעות אחרונות, בתאריך 6.1.2003  ורלבנטי גם כיום.

              מחקר שנערך ב-2002 על ידי "המרכז הישראלי לאימונים בעסקים", מצא שאנשים אטרקטיביים זוכים לקבל שכר גבוה יותר מאנשים בעלי 'מראה ממוצע'.

לצורך המחקר גויסו 34 'מועמדות' לתפקיד עוזרת מנכ"ל/מזכירה בכירה, שנשלחו להתראיין אצל 65 מנהלים שפרסמו מודעות דרושים. כל מועמדת התראיינה אצל מספר מנהלים, וצוידה מראש בהנחיות מדויקות להעלות את נושא השכר בפגישה הראשונה או השניה, במידה וייווצר 'קליק' עם המנהל-המראיין.

34 המועמדות סווגו מראש ל- 3 קבוצות: בעלות הופעה מרשימה, הופעה ממוצעת ובעלות הופעה נמוכה מהממוצע.

 מניתוח תוצאות המחקר עולה כי בעלות ההופעה המרשימה זכו בממוצע להצעות שכר הגבוהות ב- 12 אחוזים מבעלות ההופעה הממוצעת, וב – 18 אחוזים מקבוצת המועמדות השלישית.

משך הראיון (בדקות) של המועמדות האטרקטיביות היה ארוך בממוצע ב- 38 אחוזים מהממוצע של כל קבוצת המרואיינות.

לעומת זאת, לא נמצאו הבדלים משמעותיים בתוצאות, בין אם המראיין לעבודה היה מנהל או מנהלת.

מראיינים משני המינים העדיפו לתת שכר גבוה יותר למועמדות בעלות הופעה אטרקטיבית.

המחקר שערכנו הצטרף אל שורה של מחקרים בינלאומיים, שמצאו כי להופעה הפיזית החיצונית יש השפעה רבה, מעבר ליתרון הידוע באינטראקציה חברתית רגילה.

 מדובר בתופעה כלל עולמית. לבני אדם יש נטייה טבעית וברוב המקרים בלתי מודעת, לרצות להאמין למסר של אנשים שנראים טוב. יחד עם זאת,  אין הממצאים מבטלים את החשיבות של תכונות רבות אחרות כגון: האמינות הנתפסת, וכמובן המקצועיות של האדם. המשמעות המעשית של המחקרים היא שהייתי ממליץ לכל מועמד לעבודה, איש מכירות או פוליטיקאים, להקפיד על הלבוש וההופעה החיצונית, כחלק מתמהיל השיווק העצמי שלהם. להזיק זה לא יכול, ושווה להשקיע בהופעה חיצונית, ולו כדי לזכות ביתרון של אחוזים בודדים.

 כל אחוז קובע. את זה יודע גם אל גור, שהפסיד בבחירות לג'ורג בוש, בגלל מספר קולות לא רב בפלורידה, בשנת 2000.

מחקרים שנערכו בארה"ב ובקנדה תומכים במחקר שערכנו בישראל.  במחקר שנערך בארה"ב, החוקרים איגלי, אשמור, מקיאני ולונו, מצאו שאנשים נוטים לייחד לאנשים טובי מראה, גם תכונות חיוביות אחרות כגון: כשרון, אמינות ואינטליגנציה.

במחקר קנדי, מצאו החוקרים אפרן ופטרסון, שמועמדים בבחירות הפדרליות, בעלי הופעה חיצונית אטרקטיבית קיבלו בממוצע פי 2.5 קולות יותר ממועמדים "לא אטרקטיביים". מפוחדים מהממצא השטחי הזה, החליטו החוקרים לבדוק את הנושא לעומק, וגילו כי מרבית הבוחרים אפילו לא היו מודעים להטיה הפנימית שלהם בקבלת ההחלטות: 73 אחוזים מהבוחרים הקנדים הכחישו שהם מושפעים מהמראה החיצוני של המועמד. הכחשה זו מעצימה עוד יותר את האפקט הפסיכולוגי.

 רובנו לא נהיה מועמדים לתפקיד פוליטי, אבל יש להופעה שלך השפעה על הדברים שאתה אומר. זה רלבנטי גם כשאתה מדבר על הבמה בפני עובדים או לקוחות, וגם בפגישות שלך יום יום.

כשאתה מופיע בפני אנשים, אל תזלזל בהופעה שלך.

 

הפוסט הזה פורסם בתאריך השראה להצלחה, טיפים ועצות, מחקרים, מנהיגות, נאום, סיפורים, פרזנטציה, שכנוע, תקשורת לא-מילולית עם התגים , , , , , , . קישור קבוע.

סגור לתגובות.