מצגת מנצחת בשיטת AUDIENCE

 

"בעבודה עם אנשים, עליך לזכור שאין מדובר בפעילות עם יצורים לוגיים, אלא עם יצורים רגשיים – אנשים שטעונים בדעות קדומות, ומה שמניע אותם הוא כבוד." (דייל קארנגי)

משפט זה הוא מפתח להצלחה בכל פעילות עם אנשים, בעת שכנוע, בעת פרזנטציה של מכירות, הרצאה, או נאום. לאחר שקבלת החלטה לתכנן את הרצאתך, עליך להקדיש את מרב תשומת הלב לקהל שלך, על מנת לזהות ולהבין את צרכיו. הנה 8 אלמנטים שעליך לבדוק לפני העברת מסרים אפקטיבית מול קהל (AUDIENCE):

AAnalysis כל קהל שופט אותך על פי 2 קריטריונים: איזה אופי שדרת (אמין או לא)? ועד כמה הצלחת להיתפס כחבר בליגת המקצוענים! נוסחת הפלא 'לריצוי' הקהל מורכבת מהתשובות שעליך לאסוף לשאלות הבאות: (1) מיהו הקהל? מה גודלו? (2) מה המטרה שלך? מהי האסטרטגיה ומהו המסר שברצונך להעביר? (3) עד כמה מטרתך מדויקת?

UUnderstanding כדי להצליח בתכנון הרצאתך, עליך לבחון מה ידוע לקהל שלך על נושא ההרצאה? ועד כמה? מהי הגישה של הקהל שלך כלפי הנושא (האם הוא טעון רגשית)? ואילו שאלות האנשים בקהל עשויים לשאול? כאשר האירוע מתוכנן מראש, ניתן לאסוף פרטים אלה, באמצעות חלוקת שאלון קדם הרצאה.

D Demographics כדי להצליח באיסוף מידע על הקהל, כדאי לך להתמקד בפרטים הבאים: גיל, יחס מספרי בין נשים וגברים, מעמד חברתי, השכלה, תעסוקה ואזור מגורים. פרטים אלה יאפשרו לך להתאים מסרים ולדבר "בשפה" המוכרת לקהלך, דבר שיגביר את התחבבותך עליו וייצור אווירה חיובית.

IInterest על מנת 'לקלוע למטרה', עליך להבין מדוע הקהל שלך התאסף. מה הקהל שלך רוצה? מדוע הוא בא? האם הסיבה היא מקצועית כדי לשפר מיומנויות וגישות? האם הסיבה היא חברתית? האם מדובר בבילוי או בהעשרה? או האם הוא נוכח לצורך השתלמות, כחלק ממסלול קידום בעבודה?

 EEnvironment יצירת 'כימיה' עם הקהל תלויה לעיתים בתנאי הסביבה של הרצאתך. כדאי לברר מהם התנאים, האם האנשים ישבו בשורות? האם האנשים ישבו סביב שולחנות? האם ההרצאה תיערך בערב באווירת Fun, כאירוע חברתי? האם ההרצאה תיערך בחדר או באצטדיון? האם המקום ממוזג? האם עומדים לרשותך אמצעי עזר? תאורה? האם הרצאתך תתבצע על במה? ליד 'פודיום' או שולחן?

NNeeds שאלת המפתח היא מהם הצרכים של הקהל שלך (תיאוריית הצרכים של מאסלו עשויה לעזור). מה אפשר להציע לאנשים בקהל במונחים של תועלת? האם הצעתך היא להתחקות אחר תפיסה חדשה? האם האנשים בקהל עשויים להרוויח מבחינה כספית? האם הם ירגישו מבחינה פסיכולוגית יותר טוב ביחס לעצמם? האם דבריך עונים על שאיפות חברתיות?

CCustomized לאחר שאספת נתונים על מאפייני האנשים בקהל, יש באפשרותך לתכנן את מסריך באופן ממוקד ו'תפור' אליהם. הקהל יכול להיות עוין, ניטרלי, משועמם, חסר מידע, תומך או בעל עמדות וגישות מעורבות. כל קהל דורש אסטרטגיית שכנוע אחרת, דבר המחייב אותך להציג מסרים, באופן שונה. בנוסף, הנתונים יקלו עליך לאבחן מה יש לך במשותף עם הקהל, והאם הקהל יבין את שפתך המקצועית או שמא יהיה עליך לפרש את הדברים. ההכנה המוקדמת, היא זו שתמקסם את הצלחתך, להעביר מסרים נכונים לקהל הנכון.

ואחרון חביב…

EExpectations כדאי להשאיר את הקהל רעב, אך לא רעב מדי…! על מנת להשביע את רצון האנשים בקהל, עליך לבחון מהן הציפיות שלהם ממך (האם אתה בעל מוניטין של מרצה מרגש ומפתיע? להטוטן? פורץ מסגרות? בעל ידע עשיר?) מהן הציפיות שלהם מנושא ההרצאה? ומה הם מצפים לקבל?

ישם את 8 הכללים, ותוכל לכבוש את הקהל במצגת הבאה שלך.

הפוסט הזה פורסם בתאריך גישה חיובית, השראה להצלחה, נאום, פחד מקהל ופחד במה, פרזנטציה עם התגים , , . קישור קבוע.

סגור לתגובות.