פרזנטציה מנצחת – גיל פרץ ממליץ : אל תירה בקהל

ממחקר שנערך בחסות מוסד אמריקני לייעוץ אסטרטגי, עולה כי גם אם עיסוקך הפורמאלי אינו מתחום ההרצאות, הנאומים או ההוראה, במרוצת הקריירה העסקית שלך תתבקש להתמודד בגבורה עם 150 מצגות בממוצע, או עם 500 מסכי מצגת או עם 3,500 משפטים כשלצדם מתנוססים בגאווה 1,500 איורים ל-פ-ח-ו-ת! זה לא הכל!!! אם התמזל מזלך ואתה עוסק במכירות, היה נדיב! אל תתבייש! כל שעליך לעשות הוא להכפיל ולשלש את המספרים המצוינים לעיל.

ואם במכירות עסקינן, אתה הרי לא רוצה שעסקאות יחמקו בין אצבעותיך רק בשל הנטייה המאוד טבעית לקחת משאבים שנועדו להגשמת מטרות ולרכז אותם בהסברים כמה שאתה מצליח… ואולי גם בשל הרצון העז 'לירות' מעט בקהל שלך, אשר מזמן איבד את הכרתו לטובת נחירות לא קצביות או לחילופין שבר איברי נשימה חיוניים ובולטים בעת צניחת פלג גופו העליון על השולחן (במקרה הטוב) …

אם הקהל שלך נוחר, כדאי מאוד שתתעורר! לשימושך 5 המלצות חמות לביצוע 'פרזנטצית מכירות מנצחת'!

1.      התכונן! התכונן! התכונן! לפני שאתה פונה להכנת המצגת, עליך להכין שיעורי בית! עליך לזהות ולנתח את הצרכים החשובים והנקודות המהותיות בעסקה עבור קהלך. אם לא התנסית בעבודת מחקר, זו הזדמנות נהדרת להתחיל! שים דגש על המסר החשוב ביותר שהיית רוצה להעביר.

 פטר קונולי, נשיא tommy.com (חטיבה ב'טומי הילפינגר) אומר, שאנשי מכירות המגיעים לבצע מצגת כשאינם מוכנים, סיכוייהם לסגור עסקה בחברתו, קלושים. אם אנשי המכירות רוצים להציג רעיון חדש לחברה, ולא בקרו בחנויות ואינם מכירים את הקמפיין החדש, שום הצגה או מופע לא יועילו…

2.      צור 'כימיה' עם הקהל שלך! את הפתרונות שלך שמור! התחל בהקדמה קצרה, התאם את עצמך לקהל, דאג שלנוכחים יהיה נוח והבהר שאתה יודע כמה זמן מוקצה לך:

<ספר לקהל שלך מה אתה עתיד לספר לו.

 ספר לשומעיך למה לצפות במצגת ומדוע פתרונותיך  נכונים. לדוגמה, "אני מתכוון עכשיו להציג בפניכם

 את קו הייצור החדש שלנו ולהראות לכם  כיצד הוא יסייע לכם להפחית את זמן הייצור…"

<ספר לקהל. הצג את המצגת שלך תוך מעקב אחר דגשים שתכננת!

<בחן את הקהל. הקפד ששומעיך יהיו מעורבים במהלך המצגת. אל 'תירה' על הקהל שלך מידע! שאל שאלות אשר יאפשרו לך לדעת האם מסריך 'פוגעים' בציפיות ועונים על הצרכים. שאל לדוגמה, "האם זה חשוב לכם?" או "האם אתם יכולים לראות כיצד זה יסייע לכם לצמצם את בעיית השירות שקיימת?"

<ספר לקהל שלך מה ספרת לו. סכם ותמצת את היתרונות הגדולים ביותר שהצגת במצגת. השאר את קהלך בידיעה שטפלת בנקודות החשובות ביותר עבורו!

 3.      היה אתה עצמך! אתה לא מושלם! גם המצגת שלך לא חייבת להיות מושלמת! אתה חייב להיות ממוקד בתוכן חזק ובעל עוצמה! אתה חייב לדבר לקהל שלך כאילו מדובר בשיחה אישית 'אחד על אחד' עם חבר, ואין זה משנה כמה נוכחים צופים בך. לאחר שהתכוננת ו'יצרת כימיה' עם הקהל, פשוט הקסם אותו באישיותך הקורנת!

4.      הלהב את הקהל שלך!  אתה לא מוכרח להיות קוסם, בדרן או שחקן על מנת להלהיב את קהל שומעיך. אמץ גישה חיובית. מחקרים מראים כי קיימים 4 גורמים חיוניים כדי להצליח בעסקים: ידע, אינטליגנציה, מיומנות וגישה. גורם הגישה דורג כמשמעותי ביותר בהשוואה לכל יתר הגורמים גם יחד. לכן, אם חסרה התלהבות בפרזנטציה שלך, אין זה משנה אם ערכת הכנות במשך חודשיים תמימים! את הקהל שלך תפסיד הרבה לפני שתגיע לשלב ה'סגירה'…

5.      עזרים ויזואליים הם רק כלי ולא מטרה! את האמרה ".If you can't convince them, confuse them" אתה לא מוכרח לאמץ! על פי רוב, מסכים עמוסים בפרטים וגרפיקה מרהיבה גורמים לטשטוש המסר העיקרי והחשוב שעליך להעביר לקהל. אתה חייב למצוא נקודת איזון בין המלל והגרפיקה על מנת לא להציג טכנולוגיה מופלאה נטולת משמעות ברמת מטרותיך!

 

   בנו ג'יימס הוסיף . “Be sincere, Be brief, Be seated”פרנקלין רוזוולט התייחס בדבריו לפרזנטציה ו ואמר, "הקפד שהמצגת תהיה חזקה, עקבית וממוקדת, אמור דברים מהלב על מנת להעביר מסריך ואז

"שב 

 

הפוסט הזה פורסם בתאריך השראה להצלחה, מחקרים, מנהיגות, פרזנטציה, שכנוע עם התגים , , . קישור קבוע.

סגור לתגובות.