כימיה = הצלחה

מספרים על שני פוליטיקאים המועמדים לראשות העיר שמופיעים בעימות טלוויזיוני.

פותח הראשון: "הצביעו עבורי, אני הייתי גנרל בצבא, עם ניסיון רב ואחריות רבה. היריב שלי היה חייל פשוט."

עונה המועמד השני: "נכון רבותי, הוא היה גנרל ואני טוראי. אלה מכם שהיו בצבא גנרלים, הַצביעו עבורו, ואלה מכם שהיו כמוני חיילים רגילים, הַצביעו עבורי!"

 מרבית האנשים אוהבים לקנות אצל אנשים המשדרים להם דמיון וקרבה. ביצירת ריחוק מהצד השני, כל התארים והניסיון שצברת לא יסייעו לך. מאידך גיסא, בגרימה לצד השני להרגיש איתך נינוח, ולחשוב שיש לכם דברים משותפים, נוצרת 'כימיה' – חוליה בסיסית הכרחית לקיומה של כל עסקה.

בספר שלנו הדגמנו איך אובמה משתמש ברעיון הזה של "כימיה", כלומר יצירת ראפור עם המאזינים לו, כדי למגנט אותם אליו, וכדד להשפיע על דעותיהם.

אפשר לשדר דמיון לצד השני בעזרת מציאת זיכרון משותף, חוויה משותפת, חבר משותף ותחביב משותף.

אפשר לשדר דמיון גם באמצעות שימוש במילים ובשפה של הצד השני, ולא פחות חשוב באמצעות שפת גוף המשקפת את הצד השני.

אנשים אוהבים לקנות ולעשות עסקים עם אנשים שדומים להם.

הפוסט הזה פורסם בתאריך ברק אובמה, טיפים ועצות, מכירות, מנהיגות, שכנוע, שפת גוף, תקשורת לא-מילולית עם התגים , , , . קישור קבוע.

סגור לתגובות.