איך להשתמש בהומור בתהליכי שכנוע ומכירה

 שימוש בהומור, כשהוא נעשה באופן הנכון, בעיתוי הנכון, ובלי לפגוע בזולת, הוא אחד הכלים האפקטיביים ביותר בתהליכי מכירה. למרות זאת, רבים אינם משתמשים בבדיחות ובסיפורים מצחיקים, בתירוץ שהם אינם יודעים לספר בדיחות.

מעבר ליתרונות השיווקיים בשימוש בהומור, השימוש בו הופך את כל התהליך למהנה יותר, ומקטין את השחיקה הנובעת מעבודה רבה במקצוע המכירות. הנה דוגמאות למצבים שבהם הומור יכול לסייע למכור ולשכנע יותר, בקלות ובמהירות:

 

   ·   שימוש כ'שובר קרח' בפגישה עם לקוח 'קר' חדש.

   ·   לחימום אווירה עם לקוח שחוזרים אליו בטלפון או לפגישת המשך.

   ·   לשינוי קצב של מצגות ארוכות ומלאות פרטים.

   ·   ל'תיבול' הסברים יבשים.

   ·   כדי לשמור על עניין ותשומת-לב בך ובמוצרים שעליהם מדברים.

   ·   כדי להדגיש תועלת ללקוח או יתרונות ייחודיים.

   ·   כדי לחמם את האווירה במקרה של התנגדויות או עימותים קשים.

   ·   כדי ליצור אווירה ידידותית ונוחה לעבודה משותפת.

   ·   כדי לטפל במצב בלתי צפוי שפוגע בתהליך.

   ·   כדי להוריד מתח, חרדה ולחצים, ולהרגיע את הלקוחות.

   ·   כדי להוביל את הלקוח למצב בשל לקנייה.

   ·   כדי לסיים את הפגישה באווירה מהנה.

   ·   כדי להגדיל את היקף העסקה.

   ·   כדי שאנשים תמיד ישמחו לפגוש בך שוב.

 

צחוק בצד:

   ·   אין בדיחות ישנות. יש קהל חדש. משהו שנראה לך ישן, עשוי להיות חדש לחלוטין ללקוח שלך. זכור – אין בדיחות ותיקות. יש מאזינים ותיקים!

   ·   בדיחה עתיקה ש'עובדת' טובה יותר מבדיחה חדשה שכלל לא מצחיקה.

   ·   כמו שירים, כל בדיחה הנשמעת מעת לעת, גם לאחר מספר שנים, כנראה שיש בבסיס שלה משהו שמושך אנשים, ושימשיך למשוך ולהצחיק אנשים.

בקיצור, מכירות זה דבר משעשע. תיהנו – ותצליחו

הפוסט הזה פורסם בתאריך הומור, מכירות, שכנוע עם התגים , , , , . קישור קבוע.

סגור לתגובות.