הסודות של אובמה: איך להשתמש בנתון סטטיסטי כדי להעביר מסר מאת גיל פרץ

הסודות של אובמה כוללים בין השאר מיקוד בשומעים שלו. ולכן מעניין שאחד הכתבים של רשת פוקס האמריקנית, כתב בשבוע שעבר, שהנשיא אובמה השתמש במילה "אני" יותר מ-16000 פעמים בנאומים ובהופעותיו השונות בתקשורת, מאז שנכנס לבית הלבן בינואר 2009. הכתב הבליט את המספר הזה, וטען שהנשיא ברק אובמה מאוהב בעצמו.

אין ספק, שהמלים שאתה משתמש בהן מצביעות ומלמדות רבות על האישיות שלך, ולכן, בואו נבחן לעומק את השימוש בנתון הסטטיסטי הזה.

נרחיב מעט על הכתבה של העיתונאי בפוקס ניוז: כיון שאובמה חגג בתחילת אוגוסט את יום הולדתו  (ממש כמו הנשיא שמעון פרס שלנו), הכתב פתח את הכתבה עם השיר הבא:

Happy birthday to me,
Happy birthday to me,
Happy birthday dear Barry,
Happy birthday to me.

בארי, אגב, הוא שם החיבה של ברק אובמה בילדותו.

אנחנו ממליצים  בספר שלנו,  "סודות השכנוע וההשפעה של אובמה", להמעיט את הפעמים שאתה משתמש במילה "אני" בפגישות מכירה, במצגות ובנאומים.  במקום זאת, עליך להיות ממוקד בצד ששומע ורואה אותך.  במחקר שניתחנו את סודות ההשפעה של אובמה, גילינו שלהבדיל מדוברים מפורסמים רבים,  אובמה ממוקד רוב הזמן בקהל השומעים, וממעט להשתמש במלים בגוף ראשון (אני, שלי וכו'). זה בהחלט אחד הדברים שלרוב הוא עושה טוב יותר מאחרים.

לדוגמא, כנשיא ארה"ב, בנאום הראשון שלו בפני מושב משותף של שני בתי הקונגרס,  אובמה התמקד במילים הממוקדות בחברי הקונגרס, ולא בעצמו.

בין השאר, אובמה השתמש 138 פעמים במילה "אנחנו", ורק  15 פעמים במלה "אני". כל זאת בנאום שכלל כ-6000 מילה.

היחס באותו נאום בין אנחנו/אני היה פי 9.

כעת נחזור לסטטיסטיקה של כתב פוקס. האם 16000 פעמים "אני" ב-18 חודשים  זה הרבה?  בואו נכניס לדיון את שאר הנתונים.

מאז ינואר 2009 אובמה נאם, נשא דברים או התראיין למדיה כמעט יותר מ-700 פעמים!!! כן, זהו נשיא שמיישם את מה שהנשיא רונלד רייגן אמר ש"מנהיגות היא לפחות 80% תקשורת".  הוא הוציא מפיו למעלה מ-1,800,000 מלים.

בדיקה פשוטה מראה, שבממוצע, אחת לכ-100 מלים, הוא השתמש במילה "אני". זה מעט יחסית. הנתון הסטטיסטי הזה מראה שלפחות מההבט של ניתוח לשוני, אובמה כלל אינו מאוהב בעצמו. הכתב של פוקס גם "שכח" לבדוק כמה פעמים הנשיא אומר את המילה "אנחנו" או "אתם" בהשוואה לכל פעם שהוא אומר "אני".  אצל אובמה, ברוב המקרים היחס הוא לפחות 6:1 ולעתים אפילו 12:1.

אנחנו  מכירים הרבה מאוד מנהלים ודוברים שהיחס אצלם הפוך…. אנחנו מכירים אנשי מכירות רבים שאומרים "אני" בכל משפט שני.

אפילו בנאומים שאובמה משתמש בסיפורים אישיים, הוא יודע לספר אותם, באופן שהמסר יהיה במרכז, ולא המילה "אני".

שימוש בנתונים סטטיסטיים יכול להיות כלי יעיל כדי להעביר מסר פשוט או כדי לשכנע. לפעמים הוא חוסך 16000 מלים מיותרות.

הדגשנו בספר שלנו שאפשר להיות בעד הרפורמות והשינויים שאובמה מנהיג, ואפשר גם להתנגד להם. אבל דבר אחד בטוח – אפשר ללמוד מאובמה הרבה מאוד איך לדבר בעוצמה, ואיך להתמקד בשומעים, תוך השארת ה"אגו" שלו מחוץ לאולם. כשעושים זאת נכון, אפשר להשפיע, לשכנע ולהניע אנשים לפעולה.

 

הפוסט הזה פורסם בתאריך ברק אובמה, מחקרים, מנהיגות, נאום, פרזנטציה, רונלד רייגן, שכנוע עם התגים , , , , . קישור קבוע.

סגור לתגובות.